نماز سیاسی عبادی جمعه ی شهرستان شوش در اولین روز از ماه محرم الحرام برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 60
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 336
:: بازدید ماه : 8025
:: بازدید سال : 20714
:: بازدید کلی : 297852
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 31 مرداد 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نماز جمعه ی 31 مردادماه1399 در اولین روز از ماه محرم الحرام 1441 هجری قمری و هم زمان با روز جهانی مسجد  و روز صنعت دفاعی به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلی شهر شوش با رعایت پروتکل های بهداشتی  و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی وعرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و بیان روایات از پیامبر(ص) و امام صادق( ع ) در مورد قیام امام حسین (ع) برای نجات مردم از جهالت و سردرگمی و ذلت و توضیح این که همانطوری که پیامبر رحمت العالمین است .امام حسین هم به همه مردم با ادیان مختلف تعلق دارد.

وی افزود : پيامبر اسلام (ص) در این راستا می فرماید : « و هى اطهر بقاع الارض واعظمها حرمه و إنها لمن بطحاء الجنه /// كربلا پاك‌ترين حرم روى زمين و از نظر احترام بزرگ‌ترين بقعه‏‌ها است والحق كه كربلا از بساط هاى بهشت است.» و در جایی دیگر می فرماید : « يقبر ابنى بأرض يقال لها كربلا هى البقعة التى كانت فيها قبة الاسلام نجا الله التى عليها المؤمنين الذين امنوا مع نوح فى الطوفان /// پسرم حسين(ع) در سرزمينى به خاك سپرده مى‏شود كه به آن كربلا گويند، زمين ممتازى كه همواره گنبد اسلام بوده است، چنان كه خدا ياران مؤمن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجات داد.» و امیرالمژمنین حضرت امام علی(ع) می فرماید : « مصارع عشاق شهداء لا يسبقهم من كان قبلهم ولا يلحقهم من كان بعدهم /// اينجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهيدان است. شهيدانى كه نه شهداى گذشته و نه شهداى آينده به پاى آنها نمى‏رسند...  «واها لك ايتها التربه ليحشرن منك قوم يدخلون الجنة بغير حساب/// چه خوش‌بويى اى خاك! در روز قيامت قومى از تو به پا خيزند كه بدون حساب و بى‌درنگ به بهشت روند.»

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش ضمن تأکید بر این که روضه خوانی و مداحی باید یکی از پیام های امام حسین(ع) را برای بیداری مردم بیان کند تصریح نمود : امام راحل می فرماید : « روضه یک عبادت است و عبادت بودن آن هم به واسطه ل توصیه‌های معصومین (ع) است. هر عبادتی خلوصی می‌خواهد اگر نماز را بدون خلوص بخوانیم درست نیست حتی یک جزیی از نماز خالص نباشد و ریا باشد همه ی نماز باطل است. درباره ی روضه هم ما معتقدیم که حتی بیشتر از نماز موجب تقرب انسان به خداست به شرطی که از درجه ی بالای خلوص برخوردار باشد.» عرفا و بزرگان ما هم این چنین بوده‌اند، درست است که برای روضه یک حساب ویژه‌ای باز می‌کردند اما همه جا نمی‌رفتند، دقت می‌کردند که کجا خالص‌تر است.خود امام راحل همه جا نمی‌رفت . در نتیجه هم روضه خوان و هم مداح باید بدانند چه می گویند و هم عزادار باید پای منبری باشد که پیامی از مکتب امام حسین(ع) را بیاموزد  و به آن عمل کند .

آیت الله امام در ادامه ضمن محکوم کردن ارتباط علنی امارات با اسرائیل گفت ، اینها از اول دشمن آرمان فلسطین بودند ولی چرا حالا نقاب خود را برداشتن به خاطر اینکه شاید بتوانند در ایام انتخابات آمریکا خدمتی به ارباب خود داشته باشند . از زمان تشکیل دولت اشغالگر صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین همواره شاهد خیانت‌های آشکار و پنهان برخی از کشور‌های عربی به آرمان‌های ملت مسلمان و مظلوم فلسطین بوده ایم، اما این اقدام اخیر در اوج جسارت و خباثت اعلام شد. این اقدام خیانت بار، باطن این کشور‌ها را آشکار کرد و نشان داد که امارات متحده عربی و کشو‌های همسو با او علی رغم اقدامات عوام فریبانه همواره در خفا در صدد ضربه زدن به جبهه مقاومت در مقابل جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم کودک کش صهیونیسم بوده اند و این امر بر بسیاری از افراد روشنفکر واضح و مبرهن بوده است.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت : همانطور که اشاره کرد ؛ این اقدام خباثت بار کشور امارات متحده عربی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اگرچه به منظور تقویت جبهه ترامپ و موفق نشان دادن او در برقراری این ارتباط و نجات نخست وزیر رژیم اشغالگر از مشکلات داخلی و اتهامات اقتصادی، انجام شد ضربه بزرگی به ملت رنجدیده فلسطین بود. اما تجربه موجود نشان داده است که اینگونه اقدامات نه تنها کمکی به جبهه استکبار نخواهد کرد بلکه در انسجام و تقویت ملت مسلمان علیه رژیم سراپا آلوده به خون مسلمانان موثر خواهد بود. لذا به امارات متحده عربی توصیه می‌کنیم هرچه زودتر اشتباه خود را تصحیح کرده و بیش از این احساسات ملت مسلمان و امت عرب را خدشه دار نکند و خیانت انجام شده را با حمایت از مردم فلسطین جبران کند. همچنین خاطر نشان می‌شویم ایران اسلامی در صورت ورود نیرو‌های کشور اشغالگر به منطقه خلیج فارس و مخاطره امنیت منطقه سکوت نخواهد کرد و با اتخاذ تصمیمات جدی درس بزرگی به مسببان آن خواهد داد.

امام جمعه ی شهرستان شوش  همچنین  ضمن اشاره به شکست  اخیر آمریکا در شورای امنیت خاطر نشان نمود : جمعه ۲4 مرداد، تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران که شورای امنیت سازمان ملل در سال ۱۳۸۶ به تصویب رسانده بود، با شکست روبرو شد و هیچ یک از اعضای این شورا، جز خود آمریکا و جمهوری دومینیکن، به پیش‌نویس پیشنهادی آمریکا رای مثبت ندادند. آمریکا استدلال می‌کند که طبق قطعنامه ی ۲۲۳۱، کشورهای شرکت‌کننده در توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، موسوم به برجام، حق دارند از مکانیزم ماشه استفاده کنند. طبق بند ده قطعنامه ۲۲۳۱، ایران و کشورهای ۱+۵ مشمول این مکانیسم می‌شوند. زمانی که آمریکا در سال ۱۳۹۷ برجام را ترک کرد قاعدتا باید قطعنامه تصحیح می‌شد و اسم آمریکا از فهرست شرکت کنندگان در برجام خارج می‌شد. این کار انجام نشد. اما این بار به لطف پروردگار تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران با شکست مواجه شد و آمریکا بیشتر از گذشته سرافکنده گردید .

آیت الله سید محمد امام  در خطبه ی دوم  ضمن توصیه و درخواست مجدد از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی گفت : بهترین و تنها راهی که در حال حاضر می تواند در مقابل ویروس منحوس کرونا مبارزه کرد و خود را از این ویروس دور نمود استفاده از ماسک است و از طرفی فاصله ی گذاری اجتماعی نیز می بایست رعایت شود و عزیزانی هم که احساس می کنند به این ویروس مبتلا شده اند به مکان هایی که ستاد مبارزه با کرونا از قبل مشخص کرده است مراجعه نموده و اگر در آزمایش ها پاسخ مثبت بود در اجتماع حضور نیابند و برای بهبودی در خانه بمانند .

وی در ادامه روز پزشک را به سنگرنشینان سلامت جامعه تبریک گفت و در این راستا یادآور شد : تا این لحظه حدود 1000  نفر از کادر درمانی شهید شدند و جان شان را سر این کار گذاشتند. جامعه ی پزشکی اعم از «عمومی و متخصص ۶۰ درصد از شهدا را به خود اختصاص دادند که از این تعداد ۲۸ درصد پزشکان عمومی هستند و ۳۲ درصد از تخصص های مختلف بوده اند.» بیشترین تخصصی که تا این لحظه بیشترین شهید را داده جدای از پزشکان عمومی که بیشترین شهید را داده اند، «پزشکان داخلی که ۸.۴۵ درصد شهدای سلامت را به خود اختصاص داده، گروه زنان و زایمان با ۵.۲۸ درصد و بعد اطفال با ۴.۱۶ بوده‌اند.» گروه بیهوشی با ۳.۲۹ درصد شهید و قلب و عروق، جراحی و ماما حدود ۲.۵ درصد و گروه داروساز و دستیاران که با کمترین حقوق و درآمد جان نثاری می‌کنند، نیز در رده بعدی جزو شهدا بوده اند.

وی افزود : متاسفانه هر روز با صحنه‌های غم انگیزی در اورژانس بیمارستانها مواجه می‌شویم و تاثیر آن روی جامعه پزشکی مانند جنگ و نبرد هشت ساله است. اکنون تمام جامعه پزشکی در خط مقدم، نیازمند حمایت هستند و تفاوتی ندارد که این حمایت از طرف مردم، حاکمیت، ورزشکاران و صاحبان صنایع و... باشد. این جنگ نیازمند حمایت است. نمی‌دانیم این ویروس تا چه زمانی در کشور ما خواهد بود و از کجا آمده و چطور باید کنترل شود. همه این موارد در حال بررسی است. بنابر این «جنگ فعلا ادامه دارد و اگر همه به یکدیگر کمک نکنیم، ممکن است مانند جنگ که گاهی عقب نشینی داشت و امکانات نمی‌رسید و دشمن قوی‌تر می‌شد، همین اتفاق درباره این بیماری هم بیفتد. »  

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شوش و و همه ی عزیزانی که برای برپایی کنکور در ۲۸ حوزه و حدود ۳۰۰۰ شرکت کننده در پنج رشته تحصیلی با رعایت کامل  پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی دقیق اجتماعی  زحمت کشیده اند تقدیر و تشکر نمود .



:: بازدید از این مطلب : 1307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.